Luc Verstraete
Passie voor creditmanagement en het optimaliseren van uw Prospect to Cash proces
In 1992 behaalde ik mijn master in Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Gent. Trots was ik zeker, al was het besef dat het toen allemaal zou beginnen en dat er nog zoveel te leren was heel groot. Tot op vandaag ervaar ik die uitdaging, elke dag iets nieuw leren samen met anderen, iets bekijken vanuit vele invalshoeken ... dat is wat mij echt drijft ... de uitdaging is leuker dan de oplossing
Ik ben gestart als credit controller in de petrochemische sector en mocht daar proeven van incasseren van openstaande vorderingen in diverse sectoren/bedrijven (van tankstations, over transportbedrijven tot institutionele bedrijven ... B2B ten top dus). Eerlijk gezegd een ervaring die me echt 'rijker' heeft gemaakt in de realiteit.
Wat later kon ik mijn eerste stappen zetten in 'customer service'. Toch wel weer een mooie nieuwe dimensie. Een team aansturen dat diverse types smeerolie en vetten aan diverse bedrijven kon aanbieden: een nieuwe stap die me toonde hoe de omgang met klanten gaat of kan gaan.
In deze omgeving werd ik daarna betrokken in SAP en CRM projecten. Een nieuwe bouwsteen op een Europees niveau. SAP IS/OIL en CRM Siebel samen met vele collega's van diverse Europese landen ... een heel rijke ervaring . En toch het was tijd voor iets anders ...Die bracht me in de frisdrankensector: helemaal anders, fijn om vanuit een financieel perspectief een sales, distributie en productiecenter te leren kennen.
Centralisatie in het bedrijf zorgde voor een opportuniteit om een contact & service center op te richten vanaf de start ... een 'roller coaster' met een startend team , een mooie ervaring. Eerlijk gezegd .... daar heb ik mezelf leren kennen: nieuwe zaken opbouwen, nieuwe uitdagingen aangaan. Boeiend en motiverend.
Na petrochemie en frisdranken kwam een nieuw verhaal ... telecom. Een uitdagend bedrijf waar ik de hele prospect to cash omgeving mocht aansturen. Deze periode zorgde ervoor dat vele puzzelstukjes vanuit vorige opdrachten in een totaalverhaal werden gebracht. ik had mijn passie gevonden: klantenacceptatiebeleid, facturatie op papier, E-invoicing, Doccle ... een veelheid aan mogelijkheden en daarbij zeker ook de SMART Bill (de factuur is de communicatie die uw klanten het meest lezen), betalingsmethodes van de traditionele overschrijving tot de E-payments oplossingen van vandaag), betaling, wanbetaling, fraude ... ze passeerden allemaal de 'revue'. Mijn Prospect to Cash passie was 'geboren'
Die passie, het bouwen & optimaliseren van prospect to cash projecten, wou ik graag breder gaan toepassen. LuVerCon was geboren.
Zoekt u een klassieker? Ik ga u ontgoochelen. Zoekt u iemand die heel graag samen met u dingen realiseert? Dan ga ik daar graag in mee.
Als u meer wil weten, aarzel dan niet, en contacteer me gerust.
Luc (make it happen ... daar sta ik voor)